Въпреки, че маслата са най-често асоциирани с автомобили или други превозни средства и машини, истината е, че градинската техника се нуждае също толкова силно от качествени масла. При много инструменти от градинската техника маслото се изгаря, което означава, че този вид машини се нуждаят от надеждно масло дори повече от обикновените машини.
Каква масла се предлагат в помощ на градинарите?
На пазара ще откриете машини и оборудване за всички видове градинска и паркова растителност. Има широка гама уреди и инструменти, предназначени за професионална и любителска употреба в грижата за градини и зелени площи.
- Почвообработващи машини - мотофрези, мотокултиватори, мотоблокове, каналокопатели (тренчери), свредели за дупки и др.
- Грижа за храсти и дървета - резачки за дърва, кастрачки за клони, храсторези и ножици за жив плет, дробилки за клони, уреди за обследване на дървесина, машини за издълбаване на дънери, цепачки за дърва и др.
- Грижа за тревата - аератори и косачки за трева, моторни коси и тримери за трева, машини за тревен чим, напоителни системи и др.
- Машини за земеделски култури - уреди за събиране на реколта, пръскачки, сеялки, машини за събиране на лавандула, тороразпръсквачки, фуражомелки и др.
- Електрически, бензинови, акумулаторни косачки – Те се използват за косене на всякаква тревна растителност в поддържани или необработваеми терени;
- Тримери, храсторези - Служат за прецизно оформяне и окосяване на малки и големи площи;
- Аератори и скарификатори - Подобряват достъпа на въздух и вода в почвата, за по-здрава растителност;
На помощ в грижата за овощната градина на разположение са различните резачки за дърва, наричани още верижни триони, дробилките за клони и цепачките за дърва. Оформянето и поддръжката на овошките е лесно, когато разполагате с качествена телескопична кръстачка.
Как да съхраняваме и поддържаме правилно градинската техника?
Независимо дали става дума за маломощни тримери, бензинови резачки за дърва и култиватори, за средни по мощност косачки за трева и мотоблокове, или за мощни косачки райдери, подготовката им за съхранение е сходна. При всички положения трябва първо добре да почистите машината както отвън, така и отвътре. Съхранявайте я в сухо и проветриво място.
Моторните машини, притежават двигател, който задвижва уреда и се нуждае от масло. В повечето случаи, бензиновите косачки се предлагат без налично такова, което създава необходимост от закупуването му отделно. Важно при закупуването на нова мотофреза, както и за поддържането на стара такава, е да се снабдите с консуматив, който да осигури качествената и надеждна работа.
Когато използвате някоя от моторните машини, трябва да се уверите, че те разполагат с двигателно масло. Ако се стартират без наличието на такова, вероятно това ще доведе до повреди. Ето някои съвети, които да ви помогнат при избора на масло:
- изберете подходящ консуматив – ще откриете различни продукти, които са за двутактови косачки. Има и такива за четиритактови. Някои продукти са предназначени за смазване на трансмисията на диференциали, скоростна кутия и раздатъчни кутии. Наричат се редуктори. За да разберете какво масло за мотофрези ви е необходимо, прочетете инструкциите от производителя, приложени при закупуването на уреда. Там ще откриете конкретния модел, което да ви даде насоки при избор на консумативи;
- важно е да се насочите към висококачествени консумативи, защото именно те ще осигурят устойчивостта, издръжливостта и дългосрочното ползване на избрания от вас уред;
- преди използването, прочетете каква е минималната температура на работа. Повечето първокласни продукти позволяват прилагане при всякакви температури и притежават добър вискозитет.
Какво масло да използваме при мотофрези?
Трябва да се използва двигателно масло, което е точно предназначено за конкретнатния модел машина. В техническите параметри и ръководствата на бензиновите фрези обикновено са посочени маслата, които са подходящи за нея.
Влагайте висококачествени двигателни масла, за да си гарантирате безпроблемна работа с мотофрезата. Изключително добри масла за четиритактов двигател са продуктите на Briggs and Stratton - B&S 100008E, 2 л и 100005E, 0.600 л. Отлично качество са и маслата на Honda (10W-30),както и на Hecht (5W-40,0.8л).
Доброто моторно масло обикновено може да се използва на всякаква температура. Ако смятате да използвате по-нискокачествени масла, трябва да проверите данните за техният вискозитет и максималната температура на работа, която трябва да съобразите със средните температури на Вашия регион.
Повечето бензинови мотофрези (както и повечето бензинови машини) се продават без да са заредени с двигателно масло. Много хора не знаят това и правят грешката да стартират машината веднага - без да са я заредили, което води до незабавни проблеми.
Ако при повреда на нова мотофреза се установи, че е работила без масло - в много случаи гаранцията няма да бъде уважена от сервиза. Затова трябва предварително да закупите подходящото за Вашата фреза моторно масло и да я заредите преди да започнете работа.
В ръководствата за употреба на повечето модели култиватори е подробно описано как трябва да се случи смяната на маслото. Въпреки това можете да срещнете трудности, ако не сте работили с такава машина до момента.
Какви са възможните последици при неправилна поддръжка?
Когато двигателят работи на ниски нива на маслото, това може да предизвика сериозни повреди в машината. Ако мотофреза блокира - това вероятно ще означава, че има проблем именно с маслото. Ако моторът бъде оставен да работи без такова - той веднага ще се повреди.
Цялостната лоша поддръжка може да доведе до множество проблеми като запушен карбуратор на мотофрезата, повредена трансмисия и др. Ако не източите горивото след края на сезона, преди да зазимите машината - може да се наложи регулиране на карбуратора. Смяна на скоростна кутия за мотоблока пък може да се наложи, ако не доливате редовно трансмисионно масло в машината.
Редовно трябва да се проверява нивото на трансмисионното масло, за да не се получат проблеми в скоростната кутия на фрезата. От съществено значение е и състоянието на въздушния филтър. Препоръчително е по-често да се проверява филтриращия елемент и да се почиства.
Как и какво масло да слагаме на мотоблока?
Първа смяна на маслото се прави при първото стартиране на мотоблока, след като е работил 3-5 часа. С маслото излизат остатъците от производствения процес, така наречения - фабричен прах.
Следващата смяна е необходима след още 5-10 часа.
Нататък смяната на маслото на мотоблока обикновено е на всеки 25-50 часа (зависи от модела). Много зависи от това, колко дълго го използвате и в какви условия.
Как да изберем масло за мотоблока?
Изборът на масло зависи от типа двигател. За четиритактовите двигатели има специализирани масла от синтетичен или полусинтетичен тип. Има масла които са подходящи за зимата. Те не се сгъстяват и не замръзват. Същевременно не ускоряват износването на двигателя.
Синтетичните масла са идеални за лятото. Те се загряват по-бавно, поглъщат саждите и нагара и не се възпламеняват при високи температури.
Основни характеристики на моторните масла
- Според приложението
Моторни - срещат се масла, предназначени за бензинов и дизелов мотор. При това са взети под внимание и техните разновидности (бензинови или дизелови турбокомпресори, хибридни варианти от рода на бензинов или дизелов двигател с електромотор). Също така се предлагат и масла за двутактови мотоциклетни двигатели (маркировка – "2 tact" или "2T").
Трансмисионни - това са масла за различен тип трансмисии: АКПП (автоматична), МКПП (механична), АКПП+МКПП, CVT (вариатор), DSG (роботизирана). Всеки от изброените видове има своите изисквания към маслото, което трябва да бъде взето под внимание при избора на смазване.
Тип ТС - вида на превозното средство (TC): лек, товарен, автобус, мотоциклет. Всеки TC е оборудван с двигател със своите особености и специфични изисквания към смазката. Маслото за камиони трябва да има дълъг експлоатационен срок, а за мотоциклетите – да бъде максимално щадящо околната среда (поради голямото съдържание на изгоряло масло в ауспуха).
Обем - този параметър показва количеството автомасло в опаковката. За допълване на маслото е достатъчна опаковка от 1 л, за пълна смяна на маслото на лек автомобил – 4-5 л. Срещат се и по-големи обеми – за товарни автомобили (десетки литри) и СТО (до 200 л). Понякога, вместо обема се посочва теглото на маслото.
- Сезонност на маслото
Зимни – пример за маркировка: SAE 10W. Класове: SAE 0W; SAE 5W; SAE 10W; SAE 20W; SAE 25W.
Летни – пример за маркировка: SAE 40. Класове: SAE 20; SAE 30; SAE 40; SAE 50; SAE 60.
Всесезонни - използват се през зимата и лятото и се срещат най-често. Пример за маркировка: SAE 10W-40.
Важно: ако освен буквено-цифровото обозначаване има индекс ЕР или HD, то такова масло се отличава с високи противозадирни качества.
Препоръчаното моторно масло се определя въз основа на сезона.
- Зима – SAE 0W.
- Лято – SAE 40.
- Всички сезони – SAE 5W-30 (40); SAE 10W-40.
Трансмисионни
- Зима – SAE 75W; SAE 80W; SAE 84W.
- Лято – SAE 90; SAE 140; SAE 250 (тропическо).
- Всички сезони – SAE 80 (85 или 90)W-140.
- Вискозитет SAE
От този параметър зависи съвместимостта на маслото с конкретния мотор. Пример за означаване на вискозитет е SAE 10W-40, където първата цифра съответства на нискотемпературния вискозитет ("W"-зима), а втората – на високотемпературния (работната температура на загрятия двигател е 100-150 °С). С увеличаването на цифрите, класът на вискозитета се увеличава.
Защо да закупите масла от Automarks.bg
В Automarks предлагаме богато разнообразие от двутактови масла подходящи за всякакъв тип. Предлагаме някои от най-сигурните решения, когато става въпрос за
Масла за триони
Масла за косачки
Моторни резачки
Храсторези
Тук ще намерите безупречни масла за косачки от най-големите и доказани производители, като цените са достъпни и конкурентни. Всички продукти са с доказан произход, без каквито и да е компромиси с качеството.
Разгледайте нашите предложения и направете правилния избор. Можете спокойно да използвате маслата и за скъпоструваща техника, без притеснения. Те ще я предпазят от нагари, преждевременни повреди и изтрити елементи. Поръчайте още сега и се насладете на бързи доставки и професионално отношение.