Масла за мотоциклети

Покажи:
Сортирай по:

BARDAHL 4T XTC C60 10W30 1L

ВАRDАНL 4Т ХТС С60 10W30 e 100% cинтeтичнo двигaтeлнo мacлo зa cпopтнa и/или eжeднeвнa yпoтpeбa зa п..

37.00 лв. 29.60 лв.

BARDAHL XTC C60 4T 10W40 1L

ВАRDАНL ХТС С60 4Т 10W40 e 100% cинтeтичнo двигaтeлнo мacлo зa cпopтнa и/или eжeднeвнa yпoтpeбa зa п..

36.00 лв. 32.70 лв.

BMW Motorrad Advantec Pro 15W50 1L

Първокласно полусинтетично мотоциклетно масло, проектирано така, че да гарантира максимална мощнос..

45.80 лв. 36.90 лв.

CASTROL 2T POWER 1 1L

Превъзходно 2-тактово масло за мотоциклети и скутери - Castrol Power 1 2T с уникална формула за чи..

26.00 лв. 16.90 лв.

CASTROL POWER 1 10W40 4T 1L

Саѕtrоl Роwеr 1 4Т 10W40 e пoлycинтeтичнo двигaтeлнo мacлo зa чeтиpитaĸтoви двигaтeли нa мoтoциĸлeти..

32.00 лв. 19.50 лв.

CASTROL POWER 1 10W40 4T 4L

Саѕtrоl Роwеr 1 4Т 10W40 e пoлycинтeтичнo двигaтeлнo мacлo зa чeтиpитaĸтoви двигaтeли нa мoтoциĸлe..

132.60 лв. 79.90 лв.

CASTROL POWER 1 4T 15W50 1L

Castrol Power 1 4T 15W-50 е първокачествено полусинтетично масло, което е разработено за съвременни ..

27.75 лв. 20.90 лв.

CASTROL POWER 1 4T 15W50 4L

Castrol Power 1 4T 15W-50 е първокачествено полусинтетично масло, което е разработено за съвременн..

132.60 лв. 79.90 лв.

CASTROL POWER 1 4T 20W50 1L

Castrol Power 1 4T 20W-50 е първокачествено полусинтетично масло, което е разработено за съвременни ..

27.20 лв. 16.90 лв.

CASTROL POWER 1 RACING 10W40 1L

Саѕtrоl Роwеr 1 Rасіng 4Т 10W40 e двигaтeлнo мacлo зa чeтиpитaĸтoви виcoĸooбopoтни мoтopи нa cинтeти..

27.00 лв. 21.40 лв.

CASTROL POWER 1 RACING 2T 1L

Саѕtrоl Роwеr 1 Rасіng 2Т e cинтeтичнo двyтaĸтoвo мacлo зa двyтaĸтoви мoтopи и cĸyтepи нa cинтeтичнa..

28.90 лв. 21.80 лв.

CASTROL POWER 1 RACING 5W40 1L

Castrol POWER 1 Racing 5W40 1L представлява върха на иновациите в производството на синтетични масла..

39.70 лв. 23.90 лв.

CASTROL Трансмисионно масло MTX 10W40 1L

CASTROL MTX 10W40 е минерално трансмисионно масло за мотоциклети и скутери с ръчни или автоматични т..

21.90 лв. 14.90 лв.

ELF MOTO 4 ROAD 10W40 4L

Elf Moto 4 Road 10W40 е масло, което е напълно съвместимо с каталитичните конвертори, съвместимо е..

95.95 лв. 61.90 лв.

Honda 4-Stroke Motorcycle Oil 10W30 1L

Оригиналното масло HONDA 10W30 e сертифицирано по JASO, напълно съответства на изискванията на чет..

57.90 лв. 34.90 лв.

IPONE FULL POWER KATANA 10W60 1L

Full Power Katana е 100% синтетичен лубрикант на естерна основа за 4-тактови мотоциклети, предназнач..

43.06 лв. 31.90 лв.

IPONE FULL POWER KATANA 10W60 4L

Full Power Katana е 100% синтетичен лубрикант на естерна основа за 4-тактови мотоциклети, предна..

174.00 лв. 128.90 лв.

IPONE FULL POWER KATANA 15W50 1L

Full Power Katana е 100% синтетичен лубрикант на естерна основа за 4-тактови мотоциклети, предна..

43.06 лв. 31.90 лв.

IPONE FULL POWER KATANA 15W50 4L

Full Power Katana е 100% синтетичен лубрикант на естерна основа за 4-тактови мотоциклети, предна..

174.00 лв. 128.90 лв.

IPONE RACING STROKE 4 10W40 1L

IPONE RACING STROKE 4 10W40 е 100% синтетично моторно масло за 4-тактови мотоциклети създадено на ..

52.90 лв. 38.90 лв.

IPONE RACING STROKE 4 10W40 4L

IPONE RACING STROKE 4 10W40 е 100% синтетично моторно масло за 4-тактови мотоциклети създадено на ..

205.06 лв. 151.90 лв.

IPONE RACING STROKE 4 10W50 1L

IPONE RACING STROKE 4 10W50 е 100% синтетично моторно масло за 4-тактови мотоциклети създадено на ..

52.90 лв. 38.90 лв.

IPONE RACING STROKE 4 10W50 4L

IPONE RACING STROKE 4 10W50 е 100% синтетично моторно масло за 4-тактови мотоциклети създадено на ..

205.06 лв. 151.90 лв.

IPONE RACING STROKE 4 15W50 1L

IPONE RACING STROKE 4 15W50 е 100% синтетично моторно масло за 4-тактови мотоциклети създадено на ..

52.90 лв. 38.90 лв.

IPONE RACING STROKE 4 15W50 4L

IPONE RACING STROKE 4 15W50 е 100% синтетично моторно масло за 4-тактови мотоциклети създадено на ..

205.06 лв. 151.90 лв.

IPONE RACING STROKE 4 5W40 1L

STROKE 4 е напълно синтетична високоефективна смазка на базата на естери, съдържаща иновативни добав..

52.90 лв. 38.90 лв.

IPONE RACING STROKE 4 5W40 4L

STROKE 4 е напълно синтетична високоефективна смазка на базата на естери, съдържаща иновативни д..

205.06 лв. 151.90 лв.

LIQUI MOLY Motorbike 4T Offroad Race 10W50 1L

Напълно синтетично високоефективно моторно масло, разработено и тествано на състезателни машини. Г..

58.12 лв. 37.50 лв.

LIQUI MOLY Motorbike 4T Street Race 10W50 1L

Напълно синтетично високоефективно моторно масло. Осигурява максимална производителност и защита н..

58.12 лв. 37.50 лв.

LIQUI MOLY Motorbike 4T Street Race 10W60 1L

Напълно синтетично високоефективно моторно масло. Осигурява максимална производителност и защита н..

56.49 лв. 36.45 лв.

LIQUI MOLY Motorbike Street 4T 15W50 1L

Високотехнологично масло базирано на синтетични технологии. Осигурява максимална ефективност на дв..

39.21 лв. 25.30 лв.

LIQUI MOLY Motorbike Street 4T 15W50 4L

Високотехнологично масло базирано на синтетични технологии. Осигурява максимална ефективност на дв..

123.84 лв. 79.90 лв.

Съставът на техническото масло за двигатели на мотори, скутери и ATV, лодки и др., включва и специални добавки, които образуват специален състав, който определя свойствата на крайния продукт.

Като основен компонент може да се използва минерално масло, синтетика и полусинтетика. Всеки тип има свои собствени характеристики и предимства, подходящи за определени двигатели.

  • Минерално масло - Основата е минералният рафиниран продукт от рафинирането на нефт. Съставът позволява наличието на добавки и до 20% от синтезираните компоненти.

Това масло се окислява, изпарява се бързо, има променлив вискозитет и не може да се похвали с температурна стабилност.

  • Синтетично масло - Синтетиката се основава на компоненти, получени чрез органичен синтез. Това могат да бъдат различни продукти от синтезирани съединения на въглерод и водород.

Процентът на синтезирани продукти в такива масла надхвърля 60%. Процентът на добавките зависи от класа на продукта и пазарната му цена. Предимствата на синтетиката са стабилен вискозитет; ниска точка на течливост; устойчивост на окислителни процеси; устойчивост на разрушаване на масления филм.

  • Полусинтетично масло - Полусинтетиката се основава на синтетични продукти. Техният процент може да достигне до 50%. Съставът включва и минерали.

Полусинтетичното масло показва стабилна работа както при ниски, така и при високи температури. Техническата течност осигурява отлична защита на двигателя срещу прегряване, ръжда и други негативни процеси.

Цената на полусинтетиката е няколко пъти по-ниска от синтетиката, но по-висока от тази на минералното масло.

Какви са изискванията към моторните масла за мотори и мотоциклети?

Към работните свойства на моторните технически течности се поставят високи изисквания за сигурна защита на двигателя от появата на сажди и котлен камък. Друг много важен компонент от изискванията е термичнатаим стабилност и липса на окисление по време на експлоатационния живот.

При смазване да не се стига до разрушаване на уплътненията, да не корозира, да  не допринася за деформация и поява на пукнатини.

Маслото да предпазва частите и компонентите на двигателя с вътрешно горене от корозия, триене, киселинна атака и ефективно отвежда топлината, което предпазва двигателя от прегряване.

Има три класификации на мотоциклетни масла : API, JASO и SAE.

API – класификация от САЩ - Всеки клас отговаря на бензинов или дизелов двигател от определена година на производство. 

За повечето модели мотоциклети се прилага стандартът API SG. Техническата течност от категория SG надеждно предпазва двигателя от въглеродни отлагания, износване и корозия. Съставът на смазката включва пакет от специални добавки.

JASO е класификация - разработена от японски инженери като се фокусира върху коефициента на триене. От този параметър зависи надеждността на системата на съединителя. 

Според тази класификация маслата са категоризирани като ниски, средни или високи. В този случай се използва отделна класификация за 2-тактови и 4-тактови двигатели.

SAE е американски стандарт за масло, базиран на вискозитета и точката на течливост на лубриканта. SAE се счита за най-популярната система за сертифициране, използвана в целия свят.

Моторните масла за мотоциклети имат и други технически характеристики:

  • пламна точка

Параметърът показва, че към маслото са добавени компоненти, които лесно могат да кипят, горят и се изпаряват. Качествените продукти имат точка на възпламеняване от 210 до 225 градуса.

  • точка на течливост

Параметърът показва подвижността на маслото. При определени температурни условия се наблюдава повишаване на вискозитета на продукта, от който се отделя парафинът. В резултат на това съставът се втвърдява и губи работните си свойства.

  • основно число

При работа на двигателя се образуват киселини. Задачата на смазочното масло е да неутрализира получените странични продукти.

За бензиновите двигатели стойността на базовото число е в диапазона от 8 до 9 единици.

С течение на времето лубрикантът губи своите защитни свойства и не може да неутрализира получените киселини. В резултат компонентите на двигателя се замърсяват и ръждясват. Поради тази причина е особено важна смяната на техническите течности да се прави своевременно съгласно препоръките на производителите.

Какви са изискванията към моторните масла за мотоциклети, лодки, моторни шейни и др.

Масла за мотоциклети

Разлика между 2-тактов и 4-тактов двигател и маслата за тях

Двутактови двигатели - Основната характеристика на двутактовите двигатели е използването на смес от бензин и масло. В този случай такава смес гори заедно с горивото. Това изисква смазката да е устойчива на образуването на твърди отлагания и голямото количество дим, което се генерира при горенето.

Двутактовите масла са разделени на следните категории:

  • ТА – моторни превозни средства с работен обем на двигателя до 50 куб.м.
  • ТВ – мотоциклети до 300 кубика.
  • TC – скутери, ATV и други моторни превозни средства с обем на двигателя до 300 куб.м.
  • TD е смазка, предназначена за лодки. Това масло не се използва за мотоциклети.

При 2-тактовите агрегати маслото се смесва директно с горивото – обикновено в съотношение 1:50. В резултат на това се образува смес гориво-масло-въздух, която смазва движещите се части на двигателя и постъпва в горивната камера. Следователно, за 2-тактови двигатели маслото трябва да има не само определен вискозитет и смазочни свойства, но и ниско ниво на дим.

За двутактовите двигатели, които се използват в скутери, моторни шейни, лодки и др., се препоръчват специални двутактови моторни масла. Тези масла са проектирани да осигурят подходящо смазване и защита на двигателя, като същевременно се съгласуват със специфичните изисквания на двутактовите системи.

Някои от популярните марки двутактови масла са:

  • Castrol: Castrol Power 1 Racing 2T, Castrol Power 1 Scooter 2T
  • Motul: Motul 710 2T, Motul Scooter Power 2T
  • Shell: Shell Advance Ultra 2T, Shell Advance SX 2
  • Yamalube: Yamalube 2-M, Yamalube 2S
  • Bel-Ray: Bel-Ray SL-2 Semi-Synthetic 2-Stroke Oil
  • Maxima: Maxima Super M, Maxima Scooter Pro 2T

Четиритактови двигатели

Основната характеристика на четиритактовите двигатели е наличието на система за охлаждане на масло и въздух. При такива двигатели с вътрешно горене трансмисионните агрегати се смазват в картера на двигателя.

Към маслото за 4-тактови двигатели има специални изисквания:

  • Високо ниво на вискозитет. Частите на двигателя трябва да бъдат в защитна среда, която се осигурява от здрав еластичен маслен филм.
  • Осигуряване на бърз старт на студен двигател.
  • Устойчивост на промени в температурните условия на работа.
  • Висок процент на съдържание в състава на специални добавки.
  • Устойчив на окисление, разпенване и изпарение.
  • Дълъг експлоатационен живот.

Някои от популярните марки масла за четиритактови двигатели на мотори са:

  • Mobil 1: Mobil 1 Racing 4T, Mobil Super Moto 4T
  • Castrol: Castrol Power 1 Racing 4T, Castrol Power 1 4T
  • Motul: Motul 300V 4T Factory Line, Motul 7100 Synthetic 4T
  • Shell: Shell Advance Ultra 4T, Shell Rotella T6 Full Synthetic
  • Yamalube: Yamalube 4M, Yamalube Full Synthetic 4T
  • Honda: Honda Pro GN4, Honda HP4S Full Synthetic

Масла за скоростни кутии на мотоциклети - Трансмисионното масло се използва в мотоциклети с отделна система за смазване на двигателя и скоростната кутия, както и в мотоциклети с карданно задвижване.

Мотоциклети със сух съединител със задвижващи линии обикновено използват хипоидно масло SAE 80W-90 (или подобно), минерално или синтетично масло с EP и други многофункционални добавки за най-тежко натоварените предавки, работещи в тежки условия. 

Трансмисионното масло за скоростни кутии и диференциали на мотоциклети е предназначено за изключително високи натоварвания, които възникват, когато мощността се предава от задвижващия вал. Основното предназначение е за хипоидни предавки със значително изместване на осите. Такова масло трябва да отговаря на стандартите API GL-4 и API GL-5. 

Популярни масла от този тип:

  • Motul Gearbox Mineral Gearbox Oil 80W-90
  • Motul Gearbox 300 75W-90
  • Synthetic Sport Motorcycle Gear Oil 

За четири и двутактови скутери се използва трансмисионно масло Motul Scooter Gear 80W-90 API GL-4 . 

Трансмисионно масло за скоростни кутии, оборудвани със съединител в маслена баня, обикновено трябва да отговарят на SAE 10W-40 или SAE 90. Маслото в този случай помага на дисковете да не прегряват и да се въртят по-плавно, предпазва ги от изгаряне и увеличава живота на съединителя. 

Много трансмисионни масла съдържат специални добавки против износване, които помагат да се запази масленият филм върху частите на съединителя въпреки много високите температури и подобряват работата на трансмисията, като осигуряват плавна смяна на предавките. Популярно масло за скоростна кутия за ендуро и офроуд мотоциклети е Motul Transoil Expert 10W-40 .

Масла за лодки и outboard

Двигателите за воден транспорт работят при много специфични условия. Лодките използват два вида двигатели: 2-тактов или 4-тактов. Принципът на действие на маслото в тях се различава значително.

Двигателят на моторна лодка работи в по-екстремни условия от този на автомобила. Следователно изисква специално масло

Ако двигателят на автомобила работи при 2000-4000 оборота в минута, то нормалната работа на двигателя на лодката е 5000-5500 оборота в минута или повече и натоварването на двигателя е много по-голямо.

Двигателят е в пряк контакт с вода, която се използва в охладителната система на уреда. Тъй като водата е силен окислител, маслата за лодки трябва да бъдат значително по-водоотблъскващи от автомобилните масла.

При извънбордовите двигатели изгорелите газове влизат директно в резервоара. Това е необходимо за намаляване на шума от двигателя. Заедно с изгорелите газове във водата навлизат и неизгорели фракции. Следователно маслото за извънбордови двигатели трябва да гори възможно най-много, за да се намали замърсяването на околната среда.

За смазочни течности, които се използват в 2-тактови извънбордови двигатели, е разработен специален международен стандарт – TC-W3. 

Маслото получава сертификат за съответствие само ако е преминало строгите тестове, приети от NMMA – Националната морска асоциация на Съединените щати.

Стандартът NMMA TC-W3 (препоръчва се за употреба: Yamaha, Mercury, Suzuki, Tohatsu, Evinrude) отговаря на две ключови изисквания – за намаляване на вредните емисии и за удължаване живота на двигателя. Маслата от категорията TC-W3, при двутактовите двигатели често се изисква смазката да отговаря на класа API TC.

Маслото за 4-тактови двигатели за лодки по отношение на характеристиките си е близо до това на автомобила.

При 4-тактовите извънбордови двигатели смазването на компонентите се извършва по същия начин, както при автомобилните двигатели. Маслото в такива агрегати работи в затворен цикъл и изпълнява функции за смазвана не движещите се части; да предпазва двигателя от прегряване; да издържа на корозия; и да намалява образуването на сажди.

4-тактовото извънбордово масло е почти същото като автомобилното масло. Разликата е в наличието на специални добавки, които подобряват водоотблъскващите свойства на маслото, предпазват двигателя от окисляване и солене, а също така ефективно премахват продуктите от изгарянето на горивото.

За такива масла е разработен стандартът NMMA FC-W (препоръки за употреба: Mercury, Yamaha, Suzuki Honda, Johnson, Tohatsu). 

Обща препоръка за всички типове двигатели е маслото да се сменя на всеки 100 часа работа на двигателя. В същото време на всеки 50 часа маслото трябва да се проверява за появата на миризма на изгоряло. Ако двигателят е с маслен филтър, тази част се сменя при втората смяна на маслото.

Масло за моторни шейни

Моторните шейни са сезонни превозни средства – като правило се използват през 4-5 студени месеца в годината. Основно изискване към тези масла е да осигуряват оптимална работа при ниски температури.

Основната характеристика е ниската температура на смазката. Моторното масло трябва да осигурява бърз студен старт на двигателя и да смазва компонентите на агрегата за възможно най-кратко време при температури от -15 до -40 ° C.

Освен това маслото трябва да е без коксуване. Висококачествените масла за моторни шейни решават проблема с коксуването с напълно синтетична основа и специални добавки, които гарантират пълно изгаряне на смазката и осигуряват нейната бездимност.

По правило на моторни шейни се поставят с по-леки и по-лесни за поддръжка двутактови двигатели. Двигателното масло за 2-тактови двигатели трябва лесно да се смесва с гориво, бързо да се разтваря в него и напълно да изгаря без образуване на сажди. Такива задачи се решават напълно от висококачествени синтетични масла поради специалния състав (база плюс добавки).

Моторните шейни, които се използват в екстремни условия – в състезания, на диви писти, за изпълнение на трикове – са оборудвани предимно със свръхмощни и находчиви 2-тактови двигатели. Смазката за такива агрегати трябва да има специални свойства по отношение на защита от износване, нисък дим, предотвратяване на коксуване, качества при ниски температури и др.

За 2-тактови двигатели маслата трябва да имат следните допустими отклонения:

  • API TC е клас, определен от Американския институт за горива за тежкотоварни 2-тактови двигатели до 500cc, които се експлоатират на сушата.
  • JASO FC или FD е класификацията на Японската организация за автомобилни стандарти за бездимно двигателно масло (FC) или усъвършенствано бездимно двигателно масло (FD).
  • ISO-L-EGC или ISO-L-EGD са степени на Международната организация по стандартизация, които показват масла с ниско съдържание на дим, които осигуряват подобрена чистота на буталото.

 Някои модели моторни шейни използват 4-тактови двигатели с вътрешно горене. В такива агрегати маслото е отделно от горивото. По своите характеристики, смазката за 4-тактов двигател на моторни шейни е подобна на автомобилното масло.

При тези двигатели пробегът е определящият фактор за смяна на смазката. По правило маслото се сменя на всеки 2000 км или преди сезона. Ако моторната шейна е нова, важно е да следвате препоръчаните от производителя интервали за смяна, за да запазите гаранционното покритие.

Защо да изберете Automarks.bg

Ако търсите масло за мотори, скутери, ATV, лодки и пр., с доказан произход, без компромиси с качеството и на конкурентна цена, тогава онлайн магазинът Automarks.bg Ви предлага голям асортимент от продукти.

Разгледайте нашите предложения от качествени моторни масла и направете правилния избор.

Просто трябва да изберете продукт и да се запознаете с характеристиките му. Ще бъдете приятно изненадани от професионалното отношение и от бързината на доставката.

При нас ще откриете разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вашите нужди.

С Automarks.bg получавате получавате грижа за вашия мотор и надежден партньор.